به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: با توجه به ثبت نام بیش از ۱۵۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی، و نیاز به پاسخگویی سریع و با دقت به متقاضیان و ذینفعان طرح و از سوی دیگر حفظ و صیانت از حقوق شهروندی و تکریم آنان، بخشی از خدمات ارائه شده به مراجعین، برون سپاری شدهاست.
وی افزود: استفاده از بستر الکترونیکی، کاهش سفرهای غیر ضروری شهری، تکریم و افزایش رضایتمندی مراجعین، کاهش بوروکراسی اداری از اهداف برون سپاری خدمات اداره کل راه و شهرسازی به دفاتر پیشخوان دولت بوده است.
زنجیرانی در خصوص جزئیات این تفاهم نامه توضیح داد: این تفاهم نامه چهارجانبه بوده و فی مابین اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، کانون سردفتران و دفتریاران و شرکت خصوصی مرتبط با دفاتر پیشخوان بوده است.
وی ادامه داد: بخشی از خدمات مربوط به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن از جمله تکمیل قراردادهای تنظیمی، اخذ امضای قرارداد از متقاضی، اخذ گواهی امضا ذیل متن تعهدات متقاضی و اخذ امضای سفتهها و کپی برابر اصل نمودن مدارک متقاضیان و افراد تحت تکفل آنان توسط دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: روزانه تعداد قابل توجهی از مراجعین با صرف و اتلاف زمان و هزینه، از جای جای شهر به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه میکنند که این امر در بعضی از موارد موجب نارضایتی مراجعین و ازدحام بیش از حد اداره کل نیز شدهاست.
زنجیرانی اظهار کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بیش از ۲۰ دفتر پیشخوان در نقاط در دسترس و مختلف شهر آماده خدمت به مراجعین در خصوص موارد اعلامی هستند.
وی در پایان اعلام کرد: برنامه ریزی برای برون سپاری سایر خدمات اداره کل راه و شهرسازی استان به دفاتر پیشخوان، در دستور کار است و پس از انعقاد قرارداد به سمع و نظر مردم و مراجعین این اداره کل خواهد رسید.